Jak się pozbyć cellulitu, czyli kilka porad co ćwiczyć

Walka z pomarańczową skórką najefektywniejsza jest wówczas, gdy, jako główną broń zastosujemy aktywność fizyczną. Nie opłaca się marnotrawienie pieniędzy na drogie środki kosmetyczne, które w zasadzie nawet, jeżeli właściwie pielęgnują czy ujędrniają naskórek, to wyłącznie na zewnątrz. Od środka nie wskórają nic. Co innego z ćwiczeniami.

Szpecący cellulit da się zredukować, ale konieczne jest wykazanie się systematycznością oraz intensywnością działania. Oczywiście wyżej wyszczególnione kremy i balsamy również można stosować, ale najlepiej, aby był to „dodatek” do ruchu i zdrowej diety. Poza tym, że brzydkie grudki i nieestetyczne wklęsłości znikną, o ile przyłożymy się do sportu, dodatkowo warto zwrócić uwagę na to, że dbanie o dobrą formę i świetną kondycję ma ogromny wpływ na nasze lepsze samopoczucie. Ponadto działamy na dwóch frontach – z jednej strony zmniejszamy cellulit, a z drugiej obwód w pasie. Biegając, szybko maszerując, pływając mamy sposobność łatwego i zdrowego zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Przy wzmożonym poruszaniu się i wykonywaniu najprostszych ćwiczeń aerobowych spodziewane rezultaty są gwarantowane. Generalnie wyróżnia się tak zwaną aktywność ogólnorozwojową, która pozwala na to, aby angażować w ruch więcej niż jedną, konkretną część ciała. Na wybrane partie sylwetki, które dotknięte zostały cellulitem wykonuje się inne ćwiczenia, jakie obciążają wyłącznie jeden obszar naszej figury. Najbardziej wyraźny i najpowszechniej występujący jest cellulit w okolicy ud i pośladków. Można tam pomarańczową skórkę zniwelować poprzez wykonywanie przysiadów. Rozstawiamy nogi na szerokości bioder i staramy się przykucnąć. Zachowujemy przy kucaniu proste plecy i równo trzymając barki. Pomocne okazują się także wypady, a więc dalekie wykroki w przód. Prawidłowo robione powinny opierać się na właściwym ułożeniu kończyn dolnych, a mianowicie kolano nogi, którą robimy wypad nie może wystawać poza palce u stopy. Podobnie w przypadku ćwiczeń leżących, które są chyba nieco bardziej wyczerpujące. Wystarczy położyć się na plecach oraz rozłożyć ręce przy ciele. Nogi natomiast podnosimy w górę, by leżały prostopadle do podłoża. Łydki mają być do powierzchni równolegle. W ten sposób przyciągamy kolana do klatki piersiowej. Podnosimy trochę pośladki i spięte przetrzymujemy jakieś cztery sekundy. Następnie opuszczamy nogi na podłogę oraz rozluźniamy się. Powtarzamy tą czynność kilka razy, w zależności od tego, ile damy radę. Kolejne ćwiczenie wymaga położenia się na jednym boku, zachowując wyprostowaną sylwetkę. Później opieramy na ramieniu głowę, a rękę uginamy. Kładziemy dłoń przy klatce piersiowej. Następnie zginamy kończynę położoną na podłodze. Drugą nogę wznosimy w górę. Przy wyraźnie odczuwanym napięciu przetrzymujemy około czterech sekund. Następnie opuszczamy nogę. Optymalnie jest wykonywać na początek po osiem takich powtórzeń.

Przy wszelkiego rodzaju ćwiczeniach podstawą jest jednak systematyka. Brak regularności w ich wykonywaniu nie prowadzi do niczego, poza przesileniem mięśni. Warto więc poddawać się aktywności fizycznej na krócej, ale częściej aniżeli intensywnie a raz na długi czas. Jeżeli przyłożysz się do treningów indywidualnych i będziesz je robić prawidłowo, pierwsze rezultaty dostrzeżesz już po paru tygodniach. 

Zdjęcia

Załączniki

Cellulit, cellulitis, jak się pozbyć cellulitu - zwalczcellulit.net.pl © 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.